mandag 20. august 2012

Kledning

Dro til fjells i helga med vannbrett, beslag og kledning til hele hytta - men ble bare ferdig med en gavlvegg. Jeg undervurderte hvor mye arbeid det er med dette. Beslagene skal klippes til, vannbrettene skal felles inn i nærmeste underliggere, bord over vindu må vinkles mot vannbrett og møne, og så videre. Det går masse tid til måling og kapping, og man skulle helst hatt flere hender. Jeg måtte iblant opp og ned av stigen tre-fire ganger for å få skrudd fast en eneste bordstump.






Som det framgår av bildene, bruker jeg om igjen en del av de gamle kledningsbordene. Dels fordi det er arbeidsbesparende (noe mindre kapping og grunning), og dels er jeg usikker på om jeg har mange nok nye bord. Grunningen var for øvrig veldig hvit, så veggen ser nå ut som et fargekart. Med tid og stunder blir hovedfargen brun eller svart, mens vinduer og vindskier blir hvite. Det er også årsaken til at jeg bruker hvite beslag.


                                                                    Detaljer:





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar