tirsdag 27. august 2013

Pipe med mer

Jeg var på hytta et døgn i helga for å isolere himling, og kom tilbake allerede mandag kveld. Da fikk jeg selskap av en av mine brødre, som muret ferdig pipa for meg neste dag.





Det vil ta litt tid før jeg får blikkenslager til gards, så vi har dekket pipa over tak med en presenning inntil videre.



Isoleringen jeg utførte var i den flate himlingen, over kjøkken, entre og "soveromsavdeling". Jeg la papp på bjelkene og i raftene, for å sikre stillestående luft i glavaen. Pappen er stiftet fast, og klemt/teipet i skjøter.



I bjelkelaget er det nå 15 centimeter isolasjon, og under er det selvsagt dampsperre som på veggene.



Dermed er halve taket unnagjort. I resten av hytta er det åpent røst, og her skal jeg som tidligere nevnt isolere i to lag. Før jeg får gjort det, må imidlertid brannmur/delevegg opp. Jeg har fortsatt håp om å være ferdig med dette og mer til før snøen kommer og gjør veien ufarbar med bil.


Tar med noen bilder fra tomt og omgivelser til slutt:







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar