mandag 4. august 2014

Gjesterom

Planen har hele tida vært å ha en familiekøyeseng på det kombinerte badet/gjesterommet, og sist uke kom jeg over en nesten ny sådan til gi-bort-pris. Ubrukt madrass til overkøya fulgte med, og madrass til underkøya kjøpte jeg på Jysk for 500 kroner. Totalpris for den to år gamle senga med nye madrasser ble med det 900 kroner.



Som det framgår av bildet, er senga allerede på plass. Jeg dro oppover og monterte den i helga. Samtidig fjernet jeg gulvpappen på begge soverommene, slik at de nå er rene og relativt innbydende soner selv om finishen gjenstår. (Det var for øvrig trivelig å se gulvet igjen, etter at det har vært dekket til siden jeg la det for over et år tilbake).

Jeg ble i tillegg ferdig med aller siste rest av isolering i helga. Dele-/bæreveggen mellom stue og kjøkken har stått åpen mot én side siden den kom opp i fjor høst, men nå er den gjort klar for paneling også på stua.




Firmaet jeg hadde tenkt å kjøpe en konkret type laftepanel av, er så sene med å besvare mine henvendelser at jeg har bestemt meg for en annen variant. Det blir østerdalspanel fra det lokale sagbruket som har levert øvrig panel til hytta. Montert liggende og med "laftede" hjørner gir også dette tømmerlooken jeg var ute etter.



Om det ikke kommer noe i veien, henter jeg panelet fredag denne uka. Det må imidlertid ligge i rommet og akklimatiseres et døgn eller to før montering, så vi får se hvor langt det er mulig å komme med den prosessen første helg. Jeg må også bruke litt tid på noen manglende spikerslag. De mangler i den forstand at jeg har dobbeltisolert og dermed senket himlingen, samt at deleveggen står midt mellom stendere.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar