lørdag 2. november 2013

Målene er nådd

Onsdag ble åsene og vedovnen montert. En bror og en tremenning tok jobben, og tilbakemeldingen jeg fikk var at de brukte sju timer. Ikke verst med tanke på at stokkene trengte betydelige justeringer. Tunge som bly er de også; de er fortsatt fulle av væske. Men nå henger de altså der, og ovnen er tatt i bruk.




Jeg tok en dagstur til hytta i dag, først og fremst for å kjøre inn et materiallass. Det er panel til resten av himlingen, samt plank til de siste deleveggene. Det var trolig siste dag det var mulig å frakte det inn - i morgen er det meldt cirka 30 centimeter snø der. Det er også årsaken til at jeg ikke overnattet, jeg tok ikke sjansen på å snø inne med bil og henger.

Føret i dag var imidlertid flott:



Materialene som ligger klare, vil gi meg noe å henge fingrene i utover vinteren. For nå kan hytta altså bebos 12 måneder i året. Alle målene for sommersesongen ble nådd, om enn i siste liten.

I tillegg til frakt og lossing, brukte jeg dagen i dag til å montere spikerslag til den flate himlingen på bæreveggen. I tillegg skrudde jeg sammen et enkelt garderobeskap - og redde opp senga (!).

Jeg var for øvrig også der en kveldstur tirsdag og ordnet litt småtteri før karene kom med åsene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar