mandag 21. oktober 2013

Klart for takåser

Etter en langhelg fra fredag til mandag er alt nå gjort klart for åsene. Det vil si at bæreveggen er ferdig og at himlingen er både isolert, plastet og panelt.



Jeg kjøpte en liten kompressor på Netthandelen den første vinteren jeg eide hytta, som omtalt tidlig i bloggen. Den ble nå testet for første gang, og gjorde jobben sin.

Dykkertpistolen jeg kjøpte på Clas Ohlson sist uke, kommer jeg nok imidlertid ikke til å bruke så mye mer. Den måtte bare duge i helga, og den fikk panelet til å henge, men den er unøyaktig. Trykket/spikerdybden varierer av seg selv, og den lager ganske stygge merker.

Resultatet ble dog ikke verre enn at det er fullt godkjent i ei himling - som man jo sjelden sitter og studerer.





Panelet er av enkleste slag: 120 mm endepløyd rupanel. Det er mye dårlig kvalitet på dette, men jeg kjøpte ti kvadratmeter for mye, slik at jeg kunne sortere. Det gikk greit - det ble flere kvadratmeter brukpart panel til overs.

Et par bord er litt gulere enn de andre, men det fikser jeg med sandpapir etter hvert. Skjøtene dekkes i hovedsak av åsene, som er neste post på programmet. Ut fra værmeldingen kan jeg så vidt rekke å få dem på plass før vinteren.


Slik så det for øvrig ut under fullmånen på Syndin natt til lørdag:



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar