mandag 10. september 2012

Vind og vindtett

Det er viktig å få på plass all kledning før vinteren, og sist uke sto det på programmet. Dermed var det nesten ironisk at årets første høststorm kom samtidig.

Jeg fikk fullført vannbrett og kledning rundt fire nye vinduer. Tre gjenstår, og jeg er tom for materialer. Jeg trodde jeg kunne bruke om igjen mer av de gamle bordene. Forhåpentlig får jeg tak i det siste jeg trenger denne uka.

En av dagene fikk jeg hjelp av en bror til å forskale og støpe matkjeller, samt mure opp to pipeelementer. Dette måtte på plass før gulv kan legges. Jeg har også hatt litt hjelp av min andre bror tidligere i sommer.







Jeg kommer ikke til å rekke gulvet i høst, men skal i det minste få lagt plast mot jordbakken for å begrense fukt. For øvrig er jeg nødt til å gjøre noe for å forsterke takkonstruksjonen. Etter at jeg fjernet svertene i sommer, ble det bevegelse i bygget. Inntil videre har jeg satt på plass igjen en vertikal sverte som sto der før.

2 kommentarer:

  1. Nå har jeg lest hele bloggen din, spennende prosjekt ! Med det landskapet og den beliggenheten, så blir dette utrolig fint etterhvert. Lykke til videre med byggingen, og håper vinteren er snill med deg *S*

    Mvh

    Vibecke

    SvarSlett
  2. Takk Vibecke. Jeg følger med på din blogg jeg også, og er imponert over stå på-viljen din. Ikke gi deg. Belønningen kommer etter hvert.

    SvarSlett