søndag 11. august 2013

Et par nye framskritt

De siste feriedagene mine tok jeg "reell ferie", og etterpå har jeg jobbet ei uke. Men i helga fikk jeg tatt en tur til hytta for ei lita arbeidsøkt der igjen. Resultatet er blant annet at også veggene i gangen nå er isolert, og dampsperre er på plass overalt.



Videre monterte jeg spikerslag på gavlveggene til takpanelet. Disse måtte selvsagt også på plass før himlingene kan isoleres. I de tre uisolerte feltene i den ene gavlen skal det for øvrig inn åser etter hvert.




Jeg fikk en håndsrekning fra en av to gjester da bjelkene skulle opp. Den andre bidro med litt maling der strøk to mangler på ytterkledningen, og begge gjorde en god innsats med å kappe opp materialrester til ved. Det ble 16 sekker ut av det, og fortsatt ligger det igjen vrakmaterialer til ytterligere 25-30 sekker.



Gjestene mine overnattet i campingvogna, mens jeg selv tok med feltseng og sovepose inn i hytta. Så nå har også noen sovet i den for første gang siden den ble oppført på begynnelsen av 1970-tallet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar