tirsdag 26. november 2013

Gangdør

Tok en tur til hytta i går og lå over til i dag. Veien er fortsatt kjørbar, så jeg fikk fraktet inn noen parafindunker, bensinkanner og sekker med ved.

Mens jeg var der monterte jeg gangdøra, som har ligget klar i uthuset i to år. Jeg kjøpte den da jeg så den avertert, fordi den passer i den noe ukurante lysåpningen. Karmmålene er 84 x 185 centimeter.



Døra er 15-20 år gammel, men har aldri vært brukt noe sted tidligere. Jeg betalte 500 kroner for den.

Med gangdør på plass er oppfyringsarealet redusert med fem kvadratmeter. Alle monner drar for den vesle vedovnen.



Apropos ovner; her er et bilde av parafinovnen jeg nevnte i forrige blogginnlegg. Kjøpt billig hos Jula. Den er omfangsrik og noe "overkonstruert", og avgir litt mer eksos enn den andre parafinovnen jeg har. Jeg får investere i ny veke til den andre, som ikke brant korrekt sist jeg brukte den.



Neste post på programmet i vinter blir å montere resten av panelet i himlingen, og deretter kan jeg sette opp de siste deleveggene.

Litt av novemberutsikten fra et av stuevinduene:


2 kommentarer: