tirsdag 10. juni 2014

Veggpanel

Bygget likner stadig mer på ei anvendelig hytte, nå som grovarbeidet er unnagjort. I pinsehelga fikk jeg startet paneling av vegger i "kjøkken- og soveromsavdelingen".



Panelet er 15x145 millimeter perlefas av gran, kjøpt på et lokalt sagbruk. Kvaliteten er god og prisen rimelig. Det blir mest sannsynlig denne typen i alle rom unntatt stua, der jeg som tidligere nevnt har tenkt å bruke laftepanel.



I tillegg til større oppgaver som gir synlig framdrift, er det alltid noe forefallende man bruker tid på. Uten et kamuflerende dekke av snø, er det blitt åpenbart at jeg må foreta en opprydding utendørs. Det ser ikke pent ut med alle materialrestene.



Pent er det derimot i stølsområdet Strø i nordenden av Helin, der jeg var på fisking en av kveldene. Her ligger landets eldste bevarte støl. 




Det er ikke så ille i mine egne næromgivelser heller:


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar